منطقة الاعضاء


من الذكر
( اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَّهُ مَا فى السمَوَتِ وَ مَا فى الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِى يَشفَعُ عِندَهُ إِلا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَينَ أَيْدِيهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ وَ لا يُحِيطونَ بِشىْء مِّنْ عِلْمِهِ إِلا بِمَا شاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السمَوَتِ وَ الأَرْض وَ لا يَئُودُهُ حِفْظهُمَا وَ هُوَ الْعَلىُّ الْعَظِيمُ )(البقرة / 255)
 

أهلا وسهلا بك إلى منتديات عموشية.

الرئيسيةعموشية الاخبارياليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

w w w . d o m e n . c o m


مرحبا بك عزيزى الزائر فى منتديات عموشية.

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه

www.amouchia.mam9.com




من 9 أكتوبر الى غاية 9 نوفمبر 2016
من 9 أكتوبر الى غاية 9 نوفمبر 2016 من 9 أكتوبر الى غاية 9 نوفمبر 2016


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ ارسال المشاركة
بواسطة
تحميل مذكرات ودروس الأستاذ صالح عيواز في اللغة العربية 1 متوسط الجيل الثاني
كتيب وصفات أم رامي بروابط جديدة 2018
أولى ابتدائي: دفتر الأنشطة في الرياضيات و التربية العلمية و التكنولوجية ج2
أولى ابتدائي ج2: دفتر الأنشطة في اللغة العربية ت الإسلامية ت المدنية
صدور نظام التعويضات للأسلاك المشتركة في الجريدة الرسمية - حمله من هنا -..منح وعلاوات جديدة لنصف مليون موظف بداية من جوان
مطبوعات مصغرة بها دروس ملخصات في كل المواد لمرشحي بكالوريا الجزائر2010
اختبارات بكالوريا في الفيزياء مع الحل النموذجي و التنقيط
حلول تمارين الكتاب المدرسي فيزياء 3 متوسط لكل المجالات
اختبارات، مذكرات في التعليم المتوسط دروس ، برامج
مذكرات السنة الثانية
السبت 27 أكتوبر 2018, 00:06
الأحد 14 أكتوبر 2018, 01:19
الجمعة 12 أكتوبر 2018, 21:11
الجمعة 12 أكتوبر 2018, 20:45
الأحد 12 أغسطس 2018, 19:25
الثلاثاء 09 يناير 2018, 20:34
الأحد 07 يناير 2018, 23:44
الجمعة 01 ديسمبر 2017, 15:37
السبت 22 أبريل 2017, 13:40
الأحد 29 يناير 2017, 09:45
الفارس
الفارس
الفارس
الفارس
mhd2015
ريان2000
ريان2000
LOLITA
HOUWIROU
ahlemcharaf

شاطر | 
 

 Bac Sample 6 eng

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
المعلومات
الكاتب:
الفارس
اللقب:
المدير
الرتبه:
المدير
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
جنسيتي جنسيتي :
مهنتي :
مزاجــي :
الجنس الجنس :
ذكر
عدد المساهمات عدد المساهمات :
2337
تقييم الأعضاء :
10
نقاط نقاط :
276492
العمر العمر :
26

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو https://ar-ar.facebook.com/people/Ramli-Aymanovitch/1194375133
مُساهمةموضوع: Bac Sample 6 eng   الجمعة 24 سبتمبر 2010, 09:47

Cheikh Amoud High School Stream: 3rd FL
The First Test Of TheSecond Trimester
PART ONE: READING (14pts)
A /Comprehension: (7pts)
· Read the following text then do theactivities.
White CollarCrimes
The illegal acts committed by middle orupper-class people in conjunction with their ordinary occupationalpursuits are called White-Collar Crime. The term was first popularizedin 1940 by the American criminologist Edwin Sutherland in his classic paper“White-Collar Criminality”. Sutherland argued that important sociologicaldifferences exist between conventional crimes such as burglary and murder, whichare defined without reference to the social status or occupation of thecriminal and white-collar crimes such as fraud, embezzlement, tax evasion,misuse of public funds, and abuse of political power. In general, the latterare committed by people of relatively high social status, and are treated bythe authorities more leniently than are conventional crimes
Historically, the chief sanctionsagainst white-collar criminals have been loss of position and public trust,loss of professional licence, and the levying of fines. Jail sentences wererarely imposed. This leniency in prosecution stemmed partly from the perceptionthat a high-status individual implicated in criminal activity was sufficientlypunished by the presumed loss of social esteem or occupational prospects; andpartly from the fact that most white-collar crimes are victimless offences.Only recently has this attitude begun to change.
White-collar crime has become anincreasing problem in the latter part of the 20th century.Authorities in the United States, in particular, are dealing with suchcrimes more severely because of the growing feeling that an effort must be madeto establish equality before the law for all citizens – without regard tomoney, power, or social status.
Adapted from: Englishstep by step 3AS

1. Match the following ideas with theircorresponding paragraphs.

Titles

Paragraphs

1. Different sorts of sanctions against White-collar criminals.
2. Definition and aspects of White-Collar Crime.
3. White -Collar Crime has increased sharply.

§ n°1

§ n°2

§ n°3

2. Answer the following questions according to the text.
a) Whatis meant by ‘White-Collar Crime’?
b) Whopopularized this term?
c) Were White-Collar criminalssentenced to prison? What was that leniency due to?
d) Has that attitude remained to thepresent time?
e) Whydo authorities in the USAdeal with White-Collar Crimes more severely?
3.Pick out information from the 1st § to fill in the tablewith the main sociological differences between conventional and white-collarcrimes:

White-Collar crimes

Conventional crimes

….............................
…………………….
…………………….

…………………..
…………………..
4. What or who the underlined words refer to in the text ?
their(§1) the term (§1) which (§1) this (§2)
5. In which paragraph is it mentioned that there is an increasing sense toequalize between people with denial to social status ?
B/ Text Exploration (7pts)
1. Match words with their correspondingdefinitions.

WORDS

DEFINITIONS

1-Burglary
2-Embezzlement
3-levying fines

a. Crime of breaking into a house to steal.
b. imposing sums of money as a penalty for breaking a law or rule
c. use of money placed in one’s care in a wrong way for one’s own benefit
2. Complete the table below:

Adverbs

Adjectives

Comparatives

Superlatives

Leniently

………………

More leniently than

………………..

Severly

………………

More severly than

………………..
3. Complete sentence “b” so that it means the same as sentence “a”.
1a) White-collar crimesare committed by people of relatively high social status and are treated by theauthorities more leniently.
b) People of ……………………………and the authorities……………………..
2a) Authorities in the USA are dealingmore severly with such crimes.
b) Such crimes …………………………………………..
4.Divide these words into roots and affixes: illegal - criminality - leniently - victimless

Prefixes

Roots

Suffixes



5. Fillin the gaps so that the passage makes sense.
The globalanti-corruption organization Transparency International (TI) has reportedcorruption is increasing ……………. the world. A TI press release reports there isserious corruption in ……………… of the world’s countries. TI’s yearly surveyquestions business people and public officials to find …………… how corrupt acountry is. Bangladesh and Chad finished bottom as the most corrupt countries,while Icelandfinished top. Finland and New Zealandwere the second and third cleanest nations. Corruption is declining in Turkey and Nigeria, but …………….. in Russia and Canada.
6. Underline the stressed syllables in the following items: classic / political / sociological / public
PART TWO: WRITING (06pts)
Topic: complete the following dialogue:
A1:………………………………………………………….?
B: Oh yes, thereare a great many cases of white-collar crimes in Algeria.
A2:………………………………………………………….?
B: Bribery is an example of that
A3:………………………………………………………….?
B: Bribery is the illegal payment made to a person in order to persuade her/himto do you a favour.
A4:………………………………………………………….?
B: Yes, ofcourse. It is a practice which is forbidden by law.
A5:………………………………………………………….?
B: We can fightbribery by teaching children early on about ethics and morality.



Or
Topic two: Write a composition of about 100 words on thefollowing topic.
The role of whistle-blowing has become important in today’ssociety. Do you think it is important to denounce illegal practices? How do youthink this can make a change in the society?

GOOD LUCK/YOUR TEQCHER
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المعلومات
الكاتب:
الداعية لله
اللقب:
كبار الشخصيات
الرتبه:
كبار الشخصيات
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
جنسيتي جنسيتي :
مهنتي :
مزاجــي :
الجنس الجنس :
انثى
عدد المساهمات عدد المساهمات :
3304
تقييم الإدارة :
تقييم الأعضاء :
29
نقاط نقاط :
272674
العمر العمر :
36

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو https://ar-ar.facebook.com/people/Ramli-Aymanovitch/1194375133
مُساهمةموضوع: رد: Bac Sample 6 eng   الجمعة 01 أكتوبر 2010, 09:24

توقيع الداعية لله












أبتسم ... فرزقك مقسوم

وقدرك محسوم......

وأحوال الدنيا لا تستحق الهموم
..
لأنها بين يدي الحي القيوم


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Bac Sample 6 eng
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Liquid Sample Introduction in ICP Spectrometry: A Practical Guide
» التحاليل الطبية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات عموشية :: التعليم :: التعليم الثانوي Secondary Education :: السنة الثالثة-
انتقل الى: